Nechcem byť štatista, chcem byť majiteľom úspešnej reštaurácie

Mať vlastnú reštauráciu je snom veľkého množstva či už žien alebo chlapov, či už kuchárov, čašníkov, alebo podnikateľov. Pýtate, sa prečo sme tomuto článku dali názov taký aký sme dali? Odpoveď je jednoduchá, otvorenie reštaurácie nie je jednoduchou záležitosťou, ale vôbec jednoduché nie je reštauráciu viesť k úspešnosti. Celosvetové štatistiky totiž hovoria, že väčšina reštauračných zariadení krachuje do troch rokov od založenia.

Ale ako na to?

Otvorenie reštaurácie si vyžaduje čas
Priebeh otvorenia reštaurácie

Je na zamyslenie, čo by ste ako majiteľ úspešnej reštaurácie mal ovládať, jedno je však isté, ste majiteľ, teda nadriadený nejakej skupine ľudí, to znamená, že by ste mali byť pre nich vzorom, bútľavou vŕbou, ale aj autoritou. Takéto charakterové znaky si u nich vybudujete napríklad profesionalitou, oddanosťou, ale aj tým, že budete dobrý organizátor, personalista, kuchár, či čašník. To je totižto prvým krokom k úspešnej reštaurácii.  

Čo pred tým než reštauráciu otvoríme?

Určite isto viete, že otvorenie reštaurácie nie je proces, ktorý sa stane lusknutím prsta a určite viete, že do otvorenia reštaurácie budete musieť venovať veľké množstvo energie, veľké množstvo času a veľké množstvo finančných prostriedkov. Budete si musieť prejsť sériou administratívnych činností, fázou plánovania, ktorá je podľa nás tou najdôležitejšou fázou, pričom určite nechceme podceňovať administratívne úkony, ale čo sa týka plánovania ide o jednu z najdôležitejších častí pre otvorenie reštaurácie. Ak bude vaše plánovanie perfektné spracované určite už aspoň z časti budete mať fungujúcu prevádzku. Po plánovaní váš čakajú ďalšie fázy a to fáza stavebných úprav, fáza dodávateľov, fáza personálu, ale aj fáza skúšobnej prevádzky, kde dokážete vychytať všetky muchy vašeho podniku a odstrániť ich kým bude oficiálne otvorenie reštaurácie. Určite dôležitá fáza, ktorá by mala prísť už v začiatkoch, teda už pri fáze plánovania je fáza marketingu. Marketing je totižto nástroj, prostredníctvom ktorého máte možnosť osloviť ľudí, podľa toho aký bude váš marketing, bude aj návštevnosť vášho podniku. V prípade, že máte záujem dozvedieť sa viac informácii pre otvorenie reštaurácie, prípadne sa chcete dozvedieť aké informačné systémy by ste mohli mať vo svojej reštaurácii, určite sa obráťte na internetové stránky spoločnosti http://www.ikelp.sk/blog.