Zvýšiť návštevnosť internetovej stránky sa dá pomocou optimalizácie pre vyhľadávače

Aj vy vlastníte internetovú stránku alebo ponúkate rôzny tovar či služby cez internet? Zaujíma vás ako docieliť vyššiu návštevnosť stránky a tým pádom aj vyšší zisk? Odpoveď je jednoduchá a síce, že vyššiu návštevnosť webovej stránky docielite pomocou efektívnej optimalizácie pre vyhľadávače. Optimalizácia pre vyhľadávače  je všade na svete známa pod skratkou SEO. Po touto skratkou rozumieme súhrn cielených aktivít na webe alebo mimo webu, ktoré dosiahnu lepšie výsledky internetovej stránky vo vyhľadávačoch. Mať kvalitné SEO na svojej webovej stránke je pri súčasnom trende internetového podnikania nevyhnutnosťou. Pojem SEO zahŕňa aj analýzu kľúčových slov, virálny marketing, linkbuilding, spätné odkazy, sociálne odkazy alebo PR články.

Optimalizácia pre vyhľadávače zabezpečí lepšie organické výsledky

Práca na počítači z domuVďaka optimalizácii pre vyhľadávače sa dosiahnu lepšie organické výsledky. Organické výsledky sú neplatené pozície vo výsledkoch internetového vyhľadávania. Tieto výsledky sú priraďované algoritmom, ktorý berie do úvahy viacero kritérií. Medzi tieto kritériá patrí napríklad kvalita a popularita stránky (jej spätných odkazov) a tiež aj použiteľnosť webovej stránky. Organické výsledky nemusia vždy zobrazovať iba text, ale môže to byť napríklad aj video alebo rôzne obrázky. Aby bola optimalizácia pre vyhľadávače bez penalizácie, tak je veľmi potrebné vyvarovať sa určitým neetickým metódam a spôsobom. Medzi neetické techniky SEO optimalizácie patria napríklad „Black Hat“ techniky, ktoré sú v rozpore s pravidlami vyhľadávačov. Môže ísť napríklad o prehusťovanie webu kľúčovými slovami alebo umiestňovanie spätných odkazov na stránky bez adminového vedomia. Techniky, ktoré sú pre vyhľadávače prijateľné sa nazývajú „White Hat“. Úlohou vyhľadávačov je nájsť nelegálne či neetické techniky a znížiť alebo úplne takéto stránky z vyhľadávania odstrániť.

Ako zistím organickú návštevnosť webovej stránky?

Organická návštevnosť stránky sa získava podľa toho, koľko návštev získa webová stránka z vyhľadávačov. Na Slovensku sa organická návštevnosť dá zistiť iba z Googlu (Google Analytics). V iných krajinách je to možné aj pomocou Seznamu, Bing-u alebo Yandex-u. Organickú návštevnosť je možné sledovať aj za určité presne stanovené obdobie, napr. predchádzajúci mesiac so súčasným mesiacom alebo s tým istým mesiacom minulý rok. Tiež je vhodné sledovať organickú návštevnosť za dlhšie obdobie a sledovať tak vývoj svojej webovej stránky.

Efektívna a poctivá optimalizácia pre vyhľadávače dokáže posunúť akúkoľvek webovú stránku medzi prvotné stránky vo vyhľadávaní. Ak máte záujem dostať sa medzi top stránky, neváhajte navštíviť internetovú stránku www.seolutions.sk, kde sa dozviete viac.